Aşağıda anlatılanlar Wall Street Jurnal tarafından yayınlanmış bilgisayar teknik servisine yapılmış gerçek şikayetlerdir.;
1. Compaq "Press any key" komutunu "Press return key" şekline dönüştürmeyi düşünüyor. Neden? "Any" tuşu nerede sorusuna cevap vermekten baygınlık gelmiş.
2. Bir müşteri, üzerinde "toz koruyucu" olduğunda fareyi kullanmakta güçlük çektiğinden dert yanmış. Toz koruyucu dediğinin farenin plastik paketi olduğu ortaya çıkmış.
3. Disklerinin hatalı olduğunu savunan müşteriye "diskleri satıcıya yollayın" denmiş. Satıcının eline geçen mektuptan disklerin fotokopileri çıkmış.
4. Dell şirketinin bir müşterisi bilgisayarının faks çekememesinden şikâyet etmiş. 40 dakikalık bir telefon görüşmesi sonucunda adamın kâğıdı monitöre dayayıp "Gönder" tuşuna bastığı
ortaya çıkmış.
5. Bir IBM müşterisi dokümanı yazıcıya aktaramadığından şikâyet etmiş. "Bilgisayar yazıcıyı görüyor mu?" sorusuna karşılık "Ekranı yazıcıya doğru çevirdim, ama hala görmüyor" cevabını vermiş.
6. Yeni aldığım bilgisayar çalışmıyor diye Dell firmasını arayan kadın sürekli "Ayak pedalına basıyorum, basıyorum makineden hiç ses gelmiyor" demiş. Ayak pedalı dediğinin fare olduğu ortaya çıkmış.
7. Novell Netware'in ünlü hikâyesi;
NetWare: Buyurun Sistem Operatörü.
Adam: Bilgisayarın kahve taşıyıcısı kırıldı. Garanti kapsamında, ne yapmam lazım?
Netware: Kahve taşıyıcı mı?
Adam: Evet, bilgisayarın önündeki!
Netware: Pardon anlamakta güçlük çekiyorum. Bu kahve taşıyıcıyı nereden aldınız.
Promosyon falan mı? Üzerinde bir marka var mı?
Adam: Bilgisayarla birlikte geldi. Promosyon olup olmadığını bilmiyorum. Üzerinde 24X yazıyor.
**(Bahsedilen cihaz CDROM sürücüsü olur, 24X herkes için çok şey
ifade etmeyebilir diye...)
8. Bir IBM müşterisi:" İlk disketi sürdüm. İkincisini sürerken
çok zorlandım. Üçüncüsü asla içeri girmiyor."