Türkiyenin paylasım platformu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Türkiyenin paylasım platformu

Şuan sınırlı şekilde forumumuzdan yararlanabiliyorsunuz..Sınırsız erişim için Lütfen KAYIT olunuz..
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Makale yazılılrken dikkat edilecek hususlar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
BODYGUARD
|----- PATRON-----|
|----- PATRON-----|
BODYGUARD


Mesaj Sayısı : 956
Kayıt tarihi : 11/12/09
Yaş : 39
Nerden : Gönüllerden xD

Makale yazılılrken dikkat edilecek hususlar Empty
MesajKonu: Makale yazılılrken dikkat edilecek hususlar   Makale yazılılrken dikkat edilecek hususlar Icon_minitimeCuma 11 Ara. - 22:31:16

MAKALE DİLİ VE YAZIM KURALLARI

Makale Dili ve Genel Kurallar

Makale taslakları WORD yazım dilinde Times New Roman yazı tipinde 12
punto büyüklükte satırlar arasında bir satır boşluk bırakılarak
yazılmalı şekil ve grafikler JPG dosyaları olarak hazırlanmalıdır

• Sayfa boyutunda; soldan 35 cm sağdan yukarıdan ve alttan 25 cm boşluk bırakılmalıdır


Ana bölüm başlıklarının tümü büyük harf 12 punto büyüklükte koyu ortalı
ve rakamlarla numaralandırılarak; alt bölüm başlıklarında ise sadece
kelimelerin baş harfleri büyük digerleri küçük harfle 12 punto
büyüklükte koyu sola dayalı ve ana bölüm başlıgına endeksli olarak
rakamlarla numaralandırılarak yazılmalıdır

• Makale taslagı
yazımında okuyucunun çalışmanın her aşamasını anlama ve
egerlendirmesine olanak verecek bir anlatım ve plâna uyulmalıdır.


Anlatım olabildigince sade anlaşılabilir öz ve kısa olmalıdır. Gereksiz
tekrarlardan desteklenmemiş ifadelerden ve konu ile dogrudan ilişkisi
olmayan açıklamalardan

• Yazımda çok genel ifadeler
kullanılmamalıdır. Yargı veya kesinlik içeren ifadeler mutlaka
verilere/ referanslara dayandırılmalıdır.


Araştırmacı/araştırmacılar tarafından probleme hangi kuramsal/kavramsal
açıdan yaklaşıldıgı gerekçeleri ile birlikte belirtilmelidir


Kullanılan araştırma yönteminin seçilme gerekçesi açıklanmalıdır. Bütün
veri toplama araçlarının geçerliligi ve güvenilirligi belirtilmelidir.

• Araştırma sonucunda elde edilen veriler bir bütünlük içinde sunulmalıdır

• Sadece elde edilen verilere dayanan sonuçlar sunulmalıdır

• Sonuçların yorumları varsa literatürdeki diger kaynaklarla desteklenerek degerlendirilmelidir.

• Yararlanılan kaynaklar çalışmanın kapsamını yansıtacak zenginlik ve yeterlikte olmalıdır.

• Türkçe ve Ingilizce özetler; çalışmanın amacı yöntemi kapsamı ve temel bulgularını

Makale Yazım Kuralları


Makaleler “Publication Manual of the American Psychological
Association”ın (American Psychological Association (APA) 2001) 5.
baskısında tanımlanan APA’ya uygun olarak

• Türkçe makale metinlerinde Türk Dil Kurumu’nun Imlâ Kılavuzu’na uyulmalıdır.



Makale taslagının kapak sayfasında; makalenin başlıgı yazar/ların ad ve
soyadları bilgilerine yer verilmelidir. Yazar/ların; unvan kurum
kuruluş ve elektronik posta adresleri özel im kullanılarak kapak
sayfasında dipnot olarak verilmelidir. Dipnotların yazımında yazı
büyüklügü 10 punto ve normal olmalıdır. Kapak hariç makale metninin
hiçbir yerinde yazar adı veya onu çagrıştıracak ifadelere yer
verilmemelidir.

• Makale Türkçe yazılmış ise İngilizce özeti
anahtar kelimeleri ile birlikte Ingilizce yazılmışsa Türkçe özeti
anahtar kelimeleri ile birlikte makalenin en sonunda verilmelidir


Makale taslagının yazım dili Türkçe ise makale başlıgı Türkçe olarak
Ingilizce ise makale başlıgı Ingilizce olarak; 14 punto büyüklükte koyu
kelimelerin tümü büyük harf olmak üzere ortalı yazılmalıdır. Makale
taslagının başlıgı en fazla 15 kelimeden oluşmalıdır

• Makale
yazarı/larının adının ilk harfi büyük digerleri küçük soyadının tümü
büyük harfle koyu ve 12 punto büyüklükte ve ortalı olarak verilmelidir.
Yazar soyadlarından sonra (*) özel imi kullanılarak dipnotla yazarın;
unvanı kurum kuruluşu ve elektronik posta adresi 10 punto büyüklükte
normal olarak verilmelidir

• Makale Türkçe yazılmış ise
öncelikle “ÖZET” başlıgı Ingilizce yazılmış ise “ABSTRACT” başlıgı
makale yazarlarının isimlerinden hemen sonra 1 satır boşluk bırakılarak
büyük harflerle 10 punto büyüklükte italik ve ortalı verilmelidir.
Makalenin ana hatlarını içerecek şekilde en çok 200 kelimelik
Türkçe/Ingilizce özet 10 punto yazı büyüklügünde iki yana yaslı olarak
italik yazılmalıdır. Soldan 55 cm sagdan 45 cm boşluk bırakılmalıdır.
Türkçe özetin hemen ardından Türkçe anahtar kelimeler verilmelidir.
Makalenin İngilizce özeti ise anahtar kelimeleri ile birlikte makalenin
en
sonunda verilmelidir

• Anahtar kelimeler Türkçe/Ingilizce
özetin hemen ardından bir satır boşluk bırakılarak en çok beş kelimelik
10 punto büyüklükte alfabetik dizinli olarak sadece ilk kelimenin ilk
harfi büyük digerleri küçük olmak üzere (özel isimler hariç) kelimeler
arasına () noktalama işareti konularak koyu ve iki yana yaslı olarak
verilmelidir. Makalenin sonunda verilen Ingilizce/Türkçe özetin
ardından da anahtar kelimeler Ingilizce/Türkçe olarak aynı yazım
kurallarına göre verilmelidir

• Makale Bölümleri; Türkçe ve
Ingilizce olarak hazırlanabilecek makalelerde; 1. Giriş 2. Yöntem 3.
Bulgular 4. Tartışma ve Sonuç 5. Kaynaklar gerektiginde de 6. Ekler
olmak üzere 5/6 ana bölüm halinde verilmelidir. Ana bölüm başlıkları
altında alt bölüm başlıkları açılabilir

• Giriş bölümünde;
araştırmanın problem durumu kavramsal ya da kuramsal çerçevesi
tartışılarak açıklanmalıdır. Alanda daha önce yapılmış olan
çalışmalarla ilişki kurulmalı araştırmanın önemi ve bu araştırmaya
neden gereksinim duyuldugu belirtilmelidir. Çalışmanın sınanacak
varsayımları ya da amacı ifade edilmelidir. Gerekirse sınırlılıklara
varsayımlara tanımlara ve kısaltmalara da yer verilebilir.


Yöntem bölümünde; çalışmanın nasıl yapıldıgı ayrıntılı bir biçimde
anlatılmalı okuyuculara bulguların güvenilirligini geçerligini ve
kullanılan yöntem/lerin uygunlugunu degerlendirme olanagı verilmelidir.
Ayrıca yöntem araştırmanın tekrar edilebilmesine de olanak tanıyacak
biçimde açık olmalıdır. Bu ana bölüm; kitle ve örneklem veri toplama
yöntemi veri degerlendirme veri analizi gibi alt bölümleri de
içerebilir.

• Bulgular bölümünde; toplanan veriler ve kullanılan
istatistiksel analizler özetlenmelidir. Veriler sonuçları
dogrulayabilmede yeterli olacak gerekli ayrıntılar ile rapor
edilmelidir. Verilerin rapor edilmesinde tablo veya şekiller
kullanılabilir. Tablo ve şekiller metin içinde geçtigi yerde verilmeli
ve açıklamaları da yer almalıdır. Tablo ve şekil sayısının çok fazla
olması durumunda bunların bir kısmı metin içerisinde referans verilmek
koşulu ile Eklerde de yer alabilir.

• Tartışma ve Sonuç
bölümünde; bulgular sunulduktan sonra araştırmacı özgün varsayımlarına
göre yorumlarını ve degerlendirmelerini yapmalıdır. Araştırmacı
bulguların tartışılmasında yorumlanmasında ve çıkarımlarda bulunmada
özgürdür. Bu bölümde yorumlar yapılırken başka araştırma bulgularının
farklı ve benzer yönleri de verilebilir. Bulguların ışıgında sonuçlara
yer verilmeli ayrıca ulaşılan sonuçlara göre uygulama ve araştırma
önerilerinde bulunulmalıdır.

• Metin İçinde Kaynak Vermedeki
Kurallar; metin içinde gösterilen bütün kaynaklar “Kaynaklar”
listesinde yer almalıdır. Kaynaklar yazarların soyadlarına göre
alfabetik dizinli olarak verilmelidir. Metin içinde kaynak
gösterilirken başka eserlerden yapılan alıntılar kaynaklar ayıracı ile
gösterilmelidir. Kaynak baglacında; yazarın soyadı eserin yayım tarihi
ve dogrudan aktarımlarda da sayfa numarası verilmelidir. Örnegin
dogrudan aktarımlarda; Okut (2001 18)’e göre ya da kaynak baglacı cümle
sonuna konulacaksa; yazarın soyadı eserin basım yılı ve sayfa numarası
ayıraç içinde verilmelidir. (Okut 2001 18). Dolaylı aktarımlarda ise
sayfa numarası verilmemelidir. Okut (2001)’e göre ya da (Okut 2001)
biçiminde gösterim esas alınmalıdır. Metin içerisinde tek veya iki
yazarlı makalelerde yazarlara (parantez içinde yayın tarihi ile
birlikte) atıfta bulunulmalıdır. Örnegin; Barka ve Cadinsky-Cade
(1988); Hudson (1997) gibi. Ikiden fazla yazarlı makalelerde ilk
yazarın adının yanına “vd.” (makale Türkçe ise) veya “et al.” (makale
Ingilizce ise) eki ve yazar adlarıyla yayım tarihi arasına () noktalama
işareti konulmalıdır. Örnegin (Vendeville vd. 1995) veya (Vendeville et
al. 1995) gibi. Metin içinde kaynaklara atıfta bulunulurken kaynaklar
en eski tarihliden başlayarak en güncele dogru tarih sırası ile
verilmeli ve her kaynagın arasına da ( noktalama işareti konulmalıdır.
Örnegin; (Komar ve Li 1986; Schmit ve Gintz 1995) veya (Komar and Li
1986; Schmit and Gintz 1995) gibi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
BODYGUARD
|----- PATRON-----|
|----- PATRON-----|
BODYGUARD


Mesaj Sayısı : 956
Kayıt tarihi : 11/12/09
Yaş : 39
Nerden : Gönüllerden xD

Makale yazılılrken dikkat edilecek hususlar Empty
MesajKonu: 2.bölüm devamı   Makale yazılılrken dikkat edilecek hususlar Icon_minitimeCuma 11 Ara. - 22:31:49

•Kaynaklar
Bölümünde Kaynakların Verilme Kuralları; makalenin hazırlanmasında
faydalanılan kaynakların Kaynaklar bölümünde verilmesinde yararlanılan
kaynağın türüne göre (kitap dergi internet vb.) farklılık gösteren
yazım kurallarına uyulmalıdır.

Dergiler içinYazar/lar Tarih. Makalenin başlığı. Derginin açık adı Cilt (No) sayfa no.
Örneğin; Barka A.A. ve Kadinksy-Cade K. 1988. Strike-slip fault geometry in Turkey and its
influence on earthquake activity. Tectonics 7 663-684.

Bildiri Tam Metinleri ve Bildiri Özetleri için
Yazar/lar Tarih. Bildirinin başlığı. Sempozyum veya Kongrenin başlığı Editör/lerin Adı
(eds) Basımevinin Adı ve Yeri (Cilt no verilmişse) sayfa no.
Örneğin; Stephansson O. 2003. Estimation of virgin state of stress and determination of final
rock
stress model. Proceedings of the 3rd International Symposium on Rock
Stress-RS Kumamoto’03 K.SugawaraY.Obara and A.Sato (eds.) A.A.Balkama
Tokyo.

Kitaplar İçin
Yazar/lar Tarih. Kitabın Adı. Basımevinin Adı ve Yeri.
Örneğin; Turcotte D.L. 1975. Fractals and Chaos in Geology and Geophysics. Cambridge University Press Cambridge.

Yayımlanmış Rapor ve Tezler için
Yazar/lar Tarih. Raporun Başlığı. Kuruluşun Adı Rapor No Yer adı (raporun dili).
Yazar/lar Tarih. Tezin Başlığı. Kuruluşun Adı Yer adı (tezin dili).
Örneğin; Fairhurst C. Brown E.T. Marsly G. Detornay E. Nikolaevskiy V. Pearson J.R.A.
and
Townley L. 1998.Underground nuclear testing in French Polynesia:
Stability and hydrogeology issues. Report of International
Geomechanical Commission to the French Government Vols. I and II. (in
Turkish)

Yayımlanmamış Rapor ve Tezler için
Yazar(lar) Tarih. Raporun başlığı. Kuruluşun Adı Rapor No Kent Adı (yayımlanmamış).
Yazar(lar) Tarih. Tezin başlığı. Kuruluşun Adı Kent Adı (yayımlanmamış).
Örneğin; Deere D.U. and Miller R.P. 1966. Engineering classification and index properties for
intact rock. Air Force Weapons Laboratory Technical Report No. AFWL-TR-65-116 Kirtland
Air Force Base New Mexico (unpublished).

İnternetten İndirilen Bilgiler İçin
Kuruluş Adı Tarih. Web adresi web sitesine giriş tarihi.
Örneğin
ERD (Earthquake Research Department of Turkey) 2005. Gizli İçeriği
Görebilmek İçin Buraya Tıklayarak Üye Olmanız Gerekmektedir 3
April 2005.



Makalede Eşitlik ve Formüllerin Verilmesi; makale içinde geçen eşitlik
ve formüller bir tab tuşu içeriden times new roman yazı tipinde 12
punto büyüklükte koyu ve Denklem Düzenleyicisi (Equation Editor)
kullanılarak yazılmalıdır. Formüllere makalenin bütününde 1’den
başlanarak ardıl formül numaraları eşitligin hizasında ve saga dayalı
olarak ( ) ayıraç içerisinde verilmelidir. Formül numaralarında bölüm
içi endeksli numaralama sistemi kullanılmamalıdır. Cümle içerisinde
formüller verilmemeli ayrı bir satırda verilmelidir. Iç içe çoklu
ayıraçların aynı formül içinde yer alması durumunda sıra düzeni için {
[ ( ….) ] } gösterimi esas alınmalıdır. Verilen formüllerde çarpım
işareti için (x) kullanılmalı (.) (*) işaretleri kullanılmamalıdır.
Kesirler metin içerisinde ( / ) işareti ile gösterilmelidir. Metin
içerisinde geçen eşitlikler için formül numaraları referans verilerek
açıklamalar yapılmalıdır
• Makalede Tablo ve Şekillerin Verilmesi;
tablolar metin içerisinde geçtigi yerde verilmelidir. Tablo metinden
sonra 1 satır boşluk bırakılarak her tabloya 1’den başlayarak ardıl
Arap numaraları verilerek numaralandırılmalıdır. Tablo başlıgı ve tablo
içi times new roman yazı tipi 10 punto büyüklükte tablo başlıgı koyu
tablo içi normal olarak yazılmalıdır. Tabloda dikey çizgi
kullanılmamalı sadece tablonun en alt ve en üstünde koyu yatay çizgi
kullanılmalıdır. Tablo ismi numarası ile birlikte tablonun üzerinde
sadece ilk kelimenin baş harfi büyük digerlerinin tümü küçük harf olmak
üzere (özel isimler hariç) koyu olarak ve sola dayalı yazılmalıdır.
Tablo numarasından sonra da (.) noktalama işareti konulmalıdır. Metin
içinde tablo numaralarına “Tablo 7’ye göre” biçiminde referans
verilmelidir. Şekiller de metin içerisinde geçtigi yerde verilmelidir.
Şekil metinden sonra 1 satır boşluk bırakılarak her şekle 1’den
başlayarak ardıl Arap numaraları verilerek numaralandırılmalıdır. Şekil
başlıgı ve şekil içi Times New Roman yazı tipi 10 punto büyüklükte
şekil başlıgı koyu şekil içi normal olarak yazılmalıdır. Şekil ismi
numarası ile birlikte şeklin altında sadece ilk kelimenin baş harfi
büyük digerleri küçük olmak üzere koyu olarak ve ortalı yazılmalıdır.
Şekil numarasından sonra (.) noktalama işareti konulmalıdır. Metin
içinde şekil numaralarına “Şekil 1’de görüldügü” gibi biçiminde
referans verilmelidir

• Eklerin Verilmesi; makalede yöntemlere
ilişkin özel ayrıntılar veya matematiksel işlemlere ait ayrıntılı
bilgiler eklerde verilebilir. Bilgisayar programı listeleri tablolar
şekiller eklerde yer alabilir. Eklere de 1’den başlayarak ardıl numara
verilmeli ve metin içerisinde göndermeler de Bkz Ek.1 biçiminde
yapılmalıdır. Eklerin numaraları ile birlikte başlıgı olmalıdır.
Eklerin başlıgında da her kelimenin ilk harfi büyük (baglaç ve edatlar
küçük harf olmak üzere) digerleri küçük olmak üzere Times New Roman
yazı tipinde 10 punto büyüklükte koyu ve ortalı olarak verilmelidir. Ek
numarasından sonra (.) noktalama işareti kullanılmalıdır. Örnegin: ”Ek
1. Cinsiyete ve Yaş Gruplarına göre Ücretli Sayıları” gibi.

Örnek makale

Emek Kavramına Farklı Bir Bakış

Emek
varlığın kendisiyle bir bütündür. Varolan her birey emeğin birer
parçasıdır. Okuluna giden öğretmenin sınıfta ders anlatması bir emek
olduğu gibi onu dinleyen öğrencinin sarfettiği çaba da bir emektir aynı
zamanda öğretmeni dinlemeyip başka birşey ile meşgul olan öğrencinin
sarfettiği çaba da bir emektir.

Emek her alandadır benim bu yazıyı yazarken sizin okurken ayırdığınız vakitte emek ile ilintili bir durumdur.

Yukarıda
bahsettiğim konular emeğin hizmet yönünden anlaşılabilmesi için genel
ve basit örneklerdi birde emeğin üretim alanında yeri vardır ki
üzerinde hassasiyetle durmamız gereken bir durumdur.

İlk önce Meta kavramını açıklayalım

Meta:
İnsan gereksinimini karşılayan maldır yalnız bunu şöyle ifade edelim
insan gereksinimi derken burada bahsi geçen üretilen malın başkasına
satılmasıdır peynirden yola çıkalım evde yenilen peynir meta değildir
tüketim maddesidir üretilip satılan peynir metadır. Metanın satılması
karşılığında alınan ücret illaki para olmayabilir bir meta başka bir
meta ile takas yapılabilir.

Şöyle düşünün lütfen bir adamız
olsun komün hayatı yaşansın diğer bir ifadeyle Beraber çalışıp geliri
paylaşmak üzere bir araya gelen insanların oluşturduğu topluluk. Burada
herkes eşit ücret alacak çünkü gelir havuzda toplanıp ortakça her
bireye dağıtılacak. Herkes emek harcacayak emeğinin karşılığında toplum
gereksinimleri için meta üretecek ve meta karşılığında ortak emek
ortakça emek sahiplerine paylaştırılacak. Burada emek sahibi diye
bahsettiğimiz proletarya değildir çünkü proleteryanın olduğu yerde
mutlaka bir üst sınıfta kendisini varedecektir. Marksist tutumda
proleteryanın gücünden bahsedilir sınıf dayanışması üst safhadadır
ancak görülmüştür ki her sınıf kendisine bir ad veridiği ve o adı
imgeleştirdiği vakit bir üst sınıfta kendiliğinden oluşmuştur. Ben bu
durumda proleterya demek yerine "emek sahibi"
sözünü kullanmayı daha uygun buluyorum.

Peki
şimdi siz diyeceksiniz "emek sahibi" ile "proleterya" aynı kapıya
çıkmıyor mu ne farkeder biri diğerini aynısı değil mi diye? Çok haklı
bir soru olmakla çok haklı da bir cevabı olduğunu belirtmek isterim.

Emek
sahibi meta üreten herkesi kapsar ve üst sınıfı oluşturmaya olanak
tanımaz tek bir sınıf vardır toplumda bölünme söz konusu olamaz
böylelikle kapitalizme karşı bir duruş gösterir. Proletarya ise işçi
sınıfını oluşturur ve iyi niyetli bir kavramdır ancak kapitalizm
bölünmeleri sevdiği için ve emperyalist tutum sinsice planlar yaptığı
için başka bir sınıfın oluşmasına da olanak tanır. Bunun adı da
burjuvadır sermaye sahibidir.

Bizim için önemli tanımlamaları yaptık şimdi gelelim "Emek" kavramının kapitalist düzende ne denli kutsallığından uzaklaştığına.

Sizlere
bir örnek vermek istiyorum sokaklarda ayakkabı boyayan elleri nasır
toplamış yüzleri esmer kaşları gözleri saçları kara çocukların yaptığı
işe saygı duyan onların önünde eğilen kaç kişi var dersiniz. Lütfen
gerçekçi olup bu soruyu kendimize soralım malesef yok denecek kadar az
o varolanların bir kısmıda acıma duygusu içindeler oysa alınterini
döken herkes kutsal bir iş yapıyordur onlara acımak yapılan haksızlığın
en büyüğü olur. Asıl acınacak birisi varsa o da onların okula
gitmelerini engelleyen küçük yaşta ezilmelerine olanak tanıyan her
fırsatta onları itip kalkan toplumun ta kendisidir.

1800 lü
yılların sonlarına doğru sermaye kendisini hissetirmiş sanayi
devrimiyle kadın ve çocukların iş gücünde çalışmalarına olanak
tanınmıştı işte o zamanlarda bugün belliydi kadın ve çocukları daha çok
sömürecekler ve daha çok kar elde edeceklerdi ve bunu başardılar
özellikle gelişmemiş ve gelişmekte olan ülkelerde başarıyla uygulanan
bir sistem halindedir. Çocuklar bir toplumun geleceğidir kadınlar birer
annedir bu iki grubu ezik yetişmesinen ne denli başarılı olacaklarının
bilinciydeydiler ve gerekeni sistematik bir biçimde halka sinsice
uygulamışlardır.

Emek sahibinin bu durumdan hiç mi kabahati yok?
Diye sorarsanız vereceğim cevap "tabiki var" olacaktır. Çünkü emek
sahibi yeteri kadar örgütlenmemiş sınıf dayanışmasına gereken özeni
göstermemiş toplum menfeatinin gücüne yeteri kadar inanmamıştır.
Burjuvanın içine bir kısmı entegre olmuş durduğu yer ile arzuları
çatışmıştır. Bireysel menfaatler ön plana çıkmıştır.

Şimdi
aynada herşey oldukça net gözüküyor bugün Küba'da halen herkes eşit
ücret alıyor Chavez Venezuella'da bir akım başlatmış ve son olarak bu 1
Mayıs'ta işçilerine %30 zam yapmıştır. Latin Amerika ülkeleri Küba
örneğiyle emeğe doğru bir yürüyüş gerçekleştirmişlerdir. Dünya uyanıyor
kapitalizm çürümeye mahkum ve mutlaka bir gün çürüyecektirde..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Makale yazılılrken dikkat edilecek hususlar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Dikkat Sağlığa zararlı ! Gülmekden Ölebilirsiniz..

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türkiyenin paylasım platformu :: Eğitim Dünyası :: Türkçe-Edebiyat-
Buraya geçin: